maandag 24 januari 2011

Communicatie wtf!?

Sinds kort vallen me steeds meer dingen op in de actualiteit, media en Sociale media, en daarop laat ik vaak merken wat ik ervan vind en kan ik heel kritisch reageren.
sindsdien vertellen mensen mij dat ik het op internet moet gooien, of moet vertellen tegen sommige personen.
Vandaar deze blog, ik zat te denken waar ik me blogs zou posten, mijn eerste gedachte was hyves, maar daar wordt de term blog verpest door gedichten, kansloze invul vragenlijsten die vaak gaat over de persoon zelf of andere onzin dat toch niet wordt gewaardeerd, omdat het simpelweg kansloze informatie geeft.

Als je blog googelt krijg je te zien dat een blog een  online medium is over interessante ontwikkelingen, actualiteiten, bedrijfsaangelegenheden, persoonlijke zaken, politiek of werk en thema.
Dus misschien is de tijd ook aangebroken dat deze communicatie technieken ook weer verpest worden door het nutteloos gebruik van het " World wide web". 
Twitter ,msn, hyves, facebook en alle andere sociale media zou de bedoeling hebben om beter te communiceren en de toekomst te verbeteren, maar of het nou daadwerkelijk werkt.
Ik zie deze sites als een verspilling het internet, ook al ben ik zelf schuldig aan het gebruik van dit soort sites. Twitter is het laatste fenomeen wat wereld wijd een spurt maakt. de uitvinders van dit simpele site maken miljoenen, omdat mensen behoefte hebben aan nutteloze informatie te delen op het internet. Zelf zie ik "tweets" van personen die voor mij geen meerwaarde hebben. personen die via hun smartphone berichten posten over 
wat ze momenteel aan het doen zijn, wat ze denken of andere dergelijke bullshit. Guess what, I DONT GIVE A FUCK. 
er zijn mensen die al begin dit jaar meer dan enkele honderden berichten neerzetten, waarom? omdat ik persoonlijk denk dat deze individuen denken dat ze belangrijk zijn en hun het geloof hebben dat iedereen wil weten wat ze doen. 
Hyves was voor mij meer het doel mensen van vroeger op te zoeken en weer is te spreken en te zien, Handig dacht ik, totdat het verpest werd door andere mensen die misbruik maken van hyves als gratis reclame. elke talloze berichen oftewel SPAM, wat ik niet wil lezen. en niet 1, maar meerdere van dezelfde persoon.


Facebook volgde na mijn stage in het buitenland om met die personen ook contact te houden. ook deze werd uitmuntend verpest door het volk dat de kans zag om wederom kansloze "apps" te plaatsen, waarheidspel, farmville, en weet ik veel wat nog meer.


LinkedIn, de zakelijke vorm van dit "social media network". krijg er al mails van of ik er ook al lid van wil worden, waarom denken de "wonder breinen" achter deze site dat ik na de 20ste mail wel lid wil worden?
en als ik lid word hoelang duurt het dan, voordat de mensen zonder enige leven ook dit weer verpesten?


Misschien wordt het tijd voor ouderwets bellen en smsen....

1 opmerking:

  1. Chrynz,

    Goed geschreven, snel en gevat, wat cynisch, maar wel waar. Kwam er met een maatje achter dat we internetmoe beginnen te worden. Als je zoekt op een term krijg je eerst reclamesites e.d. Tegenwoordig vreselijke pop-ups op websites en idd continu wordt je mailbox volgespammed.

    Remedie? Ik gebruik het weer zoals ik het vroeger gebruikte, voor de fun, puur het plezier van gein uithalen, lopen grappen grollen, je vrienden in de mailing nemen of ff lekker een serieus gesprek.

    Misschien dat ik te ver ga om het hele internet te nemen, maar ik zie het weer als een schoolplein, waar ik weer lekker kan geinen ;)

    Spiderwolf

    BeantwoordenVerwijderen