dinsdag 25 januari 2011

De blackberry slet?

,Na de beroemde breezer slet, en de Prosecco slet, nu ook de blackberry slet?!

elke dag verbaas het me weer hoeveel mensen een blackberry of bb bezitten. er wordt uitbundig gebruikt van gemaakt van de ping applicatie. Dit bb volk loopt vol te pingen smsen of andere vorm van teksten te versturen.
Maar is dit nu een vorm van socialiteit of asocialiteit. zelf erger ik me dood aan personen waarmee ik praat, ineens hun telefoon pakken en beginnen te smsen, dus wel asociaal.
hoe vaak ik zie dat mensen in gezelschap van een ander gaan smsen, pingen. dit is een vorm van asociaal gedrag, het is letterlijk een manier van duidelijk maken, dat je het geen fuck boeit wat de ander verteld. en dat je vast wel wat beters te doen heb op je telefoon. waar vast voor jou wel mensen zijn die interessant zijn.

de Blackberry sletten zijn simpelweg een nieuwe trend volger die wel over zal waaien. op hyves pagina's vind je bij sommige personen niks van hun privacy, ze laten weinig van hun weten en geven geen tot weinig informatie over hunzelf, maar hun blackberry pin staat er in hoofdletters op. hoe mindfucking is dat?
dus weigeren om je leeftijd op internet te zetten, maar wel toegang tot je telefoon?!

Na een avond stappen met een groep vrienden, waarvan 2 heel de avond met elkaar aan het pingen waren, terwijl ze 2 meter van elkaar stonden. werd mij duidelijk hoe de blackberry de nieuwe middel is voor asocialiteit. de moeite die vooral de mensen van mij leeftijd nog neemt om naar elkaar toe te lopen en een verbaal gesprek voeren is natuurlijk moeizaam. er gaat geen dag voorbij zonder het wordt blackberry en ping te horen.

Al die communicatie vormen van tegenwoordig zullen vast zijn nut hebben in de maatschappij, maar kunnen wij als mens er wel mee omgaan?
Op de middelbare school leer je alles over verbale en non-verbale communicatie. misschien wordt het tijd dat we de digi-verbale communicatie invoeren en daar les over gaan geven.

Nederland wordt steeds asocialer, en het wordt steeds erger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten